NDFM 2014
  • Het event voor Marketingprofessionals in financiële dienstverlening
  • 12 november 2014
  • Landgoed de Horst
  • Driebergen

 

12.30 uur   ‘Ja maar…’ lunch
     
13.00 uur   Warm welkom
    Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP
     
13.05 uur   Screw it, just do it
    Opening, visie, marketingtrends door dagvoorzitter Arko van Brakel (rasondernemer en directeur De Baak)
     
13.15 uur   Neuromarketing; de laatste inzichten in het brein van je klant
    Martin de Munnik, Neurensics
     
14.30 uur   Network Break
     
15.00 uur   Keuze uit vier excellente ‘Ja maar…’ workshops

  1 Ja maar... wat als geld niet gelukkig maakt?
   

Door Kim Cramer en Alexander Koene, BR-ND

Succes leidt niet tot geluk, geluk leidt tot succes. Als mensen fluitend naar hun werk gaan en het gevoel hebben dat hun werk en hun organisatie ertoe doet, is geld geen primaire motivator. Een organisatie vol met zulke gelukkige, gemotiveerde mensen is succesvoller. De mensen zijn immers het merk, zeker bij dienstverleners. Blije medewerkers maken blije klanten die het merk omarmen. Maar hoe maak je mensen dan blij? En hoe zorg je ervoor dat het merk aantrekkelijk is voor medewerkers en klanten?

In deze workshop ‘emotive branding’ werken we met 23plusone, een methode die de dialoog over de belangrijke dingen in het leven makkelijk maakt. Samen gaan we op zoek naar onze drijfveren en kijken we in hoeverre we die terugvinden in ons werk en merk.
Je verdiept je kennis over geluk en merkbeleving en gaat zelf praktisch aan de slag om jouw merk aantrekkelijker te maken. Doe je mee met Kim en Alexander?

Na deze workshop heb je:

- inzicht in jouw persoonlijke drijfveren

- het huidige emotionele profiel van jouw merk bepaald

- een visie op het gewenste emotionele profiel van jouw merk ontwikkeld

- kennis van de 23olsuone methode

- zin om zonder ‘ja, maar…’ je nieuwe ideeën te delen
 

  2 Ja maar... wat als de ideale Customer journey wel wordt waargemaakt?
   

Door Rien Brus, Aegon

Een ideale Customer journey ontwerpen is één, het iedere dag waarmaken is een nog grotere uitdaging. Het blijven waarmaken van de ideale Customer journey is alleen maar mogelijk wanneer het niet alleen het verhaal van de marketingafdeling is, maar leeft binnen het hele bedrijf.

Aan de hand van vele praktijkvoorbeelden uit zowel de financiële dienstverlening als andere branches neemt Rien Brus, Vice President Customer Experience bij Aegon NV ons mee in de ultieme customer journey. Wat kan elke marketeer in de financiële dienstverlening leren van Disneyland in Orlando?

Hoe komt het dat de buitenwereld ons vakgebied vaak als saai ervaart, terwijl dagelijks de meest belangrijke thema’s voor een mens de basis zijn voor onze diensten? De basis begint bij de begrippen “wants” en “needs” en het vermogen om de juiste producten en diensten bij deze begrippen te adresseren. Pas als je daar in slaagt ben je in staat om werkelijk het onderscheid te maken.

Tijdens deze boeiende workshop leer je: - waarom een 7 of 8 als tevredenheidscijfer meestal niet voldoende is om loyale klanten te behouden - wat het essentiële verschil is tussen een “want” en een “need” en wanneer welke relevant is. - Hoe je met eenvoudige oplossingen de NPS-score spectaculair kunt verbeteren.

 

  3 Ja, en... is het redden van de wereld wel financieel haalbaar
   

Door Rens van Tilburg, Sustainable Finance Lab

Alle financiële instellingen willen bijdragen aan een betere wereld, sla de duurzame jaarverslagen er maar op na. Toch gaat er nog veel mis op de wereld. Ja maar, de financiële wereld kan toch niet alles doen? Oh nee? Alles wat gebeurt moet toch echt eerst gefinancierd worden. Het is de financier die bepaalt wie zijn dromen mag verwezenlijken en wie niet. ‘I am a banker, doing God’s work’ aldus Goldman Sachs CEO Blankfein.
 

Maar waar droomt de financieel professional van? Wat staat tussen droom en daad? Hoe draag je als financiële sector bij aan een betere wereld? Wat is dat? Hoe communiceer je die? Welke kansen biedt dat? Welke ‘ja maars’ moeten we overwinnen?
 

Doe mee om een wervende visie te ontwikkelen op de rol van jouw instelling. Wil de sector het vertrouwen herstellen, dan zal het overtuigend moeten laten zien dat het financiële lot niet los staat van dat van de rest van de samenleving.
 

  4 Ja, en... een andere mindset
   

Door Remko van der Drift, trainer en teamcoach

We leven in een dynamische tijd, de omgeving verandert, onze werkcontext verandert en kennis is een groot gemeengoed geworden. Dit vraagt om andere expertise en skills, en je succes wordt grotendeels bepaald door je mind-set. Dynamiek biedt kansen. Het herkennen van deze kansen en het denken in mogelijkheden, ‘omdenken’, dat is waarmee we aan de slag gaan in onze ‘ja, en ..... een andere mind-set’ workshop! 

Niet voor niets is creativiteit een belangrijk onderdeel in 80 procent van de hedendaagse MBA's. In deze energieke workshop werken we met toegepaste improvisatie om je eigen flexibiliteit te vergroten. 

Tijdens deze workshop spelen we met de belangrijkste improvisatie elementen:
- Ja, en...: bouwen op de ideeën van anderen
- accepteren: het nemen van de situatie zoals die is, en hier juist kansen in zien
- de ander laten schitteren: vernieuwing komt van anderen, aangezien je je eigen gedachten al kent
- fouten maken moet!: essentieel voor innovatie en optimalisatie
- plezier: essentieel voor creativiteit en teamspirit

Door de interactie aan te gaan trainen we jouw creatieve vermogen om tot nieuwe oplossingen te komen. Doe je mee met Remko? De mogelijkheden zijn eindeloos!


16.00 uur   Network Break
     
16.30 uur   De financiële marketingparels van 2014
    Finaleronde Financial Marketing Award
    Juryvoorzitter Kim Cramer, BR-ND
     
17.00 uur   Interactief slotdebat
    Heeft iedereen vandaag zijn tien persoonlijke ‘ja maars’ van zijn lijstje kunnen schrappen? Hoe gaan we dit alsnog doen. Debat onder leiding van dagvoorzitter Arko van Brakel
     
17.30 uur   Ja  en… een netwerkborrel
    Na de brainboosts genieten van een breed palet aan smaaksensaties en daarna filevrij naar huis.
     

 

De Nationale Dag Financiële Marketing is een initiatief van De Baak, NIMA en VVP, mede mogelijk door Brunel